100 de alimente sanatoase pentru buna functionare a organismului

Trimis de Bunica la 23-11-2013 22:23

Pentru a fi sanatos trebuie sa consumi si alimente sanatoase. Pe langa stilul de viata activ si lipsa exceselor de orice fel, o dieta bazata pe alimente sanatoase contribuie din plin la buna functionare a organismului, la pastrarea tonusului bun si la mentinerea sanatatii fizice si psihice. Iata o lista cu 100 de alimente sanatoase pentru corpul tau, alcatuita de nutritionisti germani.

Alimente sanatoase pentru inima
1. Varza contine fier si potasiu, necesare inimii si circulatiei sanguin.
2. Broccoli previne atacurile de cord si ateroscleroza prin continutul de calciu, fier si caroten.
3. Ridichea apara impotriva atacurilor de cord.
4. Portocala are putine calorii, contine vitamina C si scade valoarea colesterolului din sange.
5. Morcovul protejeaza inima datorita acidului folic si bioflavonoidelor din continutul sau.
6. Pestele – acizii grasi Omega 3 apara sistemul vascular de inflamatii si calcifieri.
7. Ceapa imbunatateste activitatea inimii si circulatia sangvina, scazand tensiunea arteriala.
8. Usturoiul previne accidentele vasculare cerebrale datorita continutului ridicat de alicina.
9. Leurda (usturoi salbatic) curata sangele de toxine.
10. Sparanghelul curata cordul si vasele mari de sange.
11. Uleiul de masline energizeaza inima si reduce colesterolul.
12. Cicoarea scade colesterolul si tensiunea arteriala si curata sangele cu ajutorul unor minerale specifice.
13. Somonul este o sursa de acizi grasi Omega 3 care reduc nivelul trigliceridelor din sange.
14. Dovleacul are efecte benefice in cazul hipertensiunii arteriale si in bolile de inima.
15. Cartoful protejeaza impotriva accidentelor cerebro-vasculare si ofera o mare cantitate de vitamina C sistemului vascular.
16. Paprika protejeaza vasele de sange si inima .
17. Rosiile normalizeaza tensiunea arteriala, fiind diuretice eficiente.
18. Maslinele reduc colesterolul rau si scad tensiunea arteriala.
19. Marul contine peste 300 de substante esentiale pentru protectia sistemului vascular.
20. Fasolea neagra – o singura cana de fasole furnizeaza intre 120 si 320 de miligrame de magneziu, prevenind astfel tulburarile de ritm cardiac.
21. Coacazele sunt excelente pentru circulatia sangelui, avand o concentratie mare de minerale si vitaminele B, C, D si E.
22. Zmeura intareste sistemul imunitar, actionand ca o aspirina naturala.
23. Murele sunt considerate fructe cardioactive, ajutand la functionarea optima a cordului.
24. Socul imbunatateste circulatia sanguina.
25. Piersicile contin vitamine si oligoelemente ce protejeaza inima.
26. Ciresele improspateaza resursele de potasiu, calciu, magneziu, fier, fosfor si siliciu.
27. Rubarba scade tensiunea arteriala si fortifica inima.
28. Grapefruit-ul previne obstructiile vasculare si tromboza datorita unei enzime speciale.
29. Ciuperca Shiitake reduce colesterolul.
30. Prunele previn tromboza.
31. Curmalele reduc tensiunea arteriala si protejeaza impotriva aterosclerozei fiindca sunt bogate in fier, calciu si potasiu.
32. Afinele – pigmentul lor albastru ajuta vasele sanguine sa devina mai elastice.
33. Ovazul este benefic in bolile cardiovasculare.
34. Porumbul contine vitaminele D si K.
35. Ardeiul iute previne cresterea nivelului de zahar din sange ce poate duce la formarea de colesterol pe vasele inimii.


Alimente sanatoase pentru creier
36. Lintea contine lecitina, proteine si glucide de care au nevoie celulele creierului.
37. Quinoa intareste memoria si incetineste procesul de imbatranire, fiind bogat in fier.
38. Carnea de pasare de curte are grasimi si uleiuri ce ofera energie celulelor nervoase.
39. Fasolea creste puterea de concentrare.
40. Oul este o sursa grozava de proteine; galbenusul contine colina ce ajuta la dezvoltarea memoriei.
41. Avocado combate stresul, nervozitatea si insomnia.
42. Bananele – glucoza, vitaminele si mineralele continute de acestea sunt benefice pentru creier si il energizeaza.
43. Caisele stimuleaza neuronii.
44. Stafidele contin mult zahar (75%), resursa energetica pentru creier.
45. Para – zaharul si substantele asemanatoare hormonilor intensifica activitatea cerebrala.
46. Mazarea – fiind bogata in proteine, este buna pentru memorie si concentrare.
47. Salata verde calmeaza sistemul nervos datorita substantelor opiacee .

Alimente sanatoase pentru ochi
48. Castanul salbatic calmeaza senzatia de usturime si iritatiile datorita substantelor sale active.
49. Arnica – uleiul esential de arnica calmeaza inflamatiile oculare.
50. Mesteacanul alb intareste imunitatea ochilor deoarece contine vitamina C, potasiu si calciu.
51. Limba de miel reduce inflamarea vaselor conjunctivale datorita taninurilor si a saponinelor.
52. Rostopasca este extraordinar de eficienta impotriva virusurilor si mai ales pentru ochii uscati.
53. Gutuia este buna pentru alergii si febra fanului deoarece contine pectine si calciu.
54. Iarba de silur (Euphrasia Officinalis) calmeaza ochii persoanelor ce isi petrec foarte mult timp in fata computerului.
55. Grasimea de gaina face minuni aplicata ca unguent pe ochi impreuna cu iarba de silur.
56. Strugurii ajuta cu precadere ochiul in timpul vederii nocturne.
57. Patlagina – taninurile pe care le contine trateaza infectiile oculare.
58. Capsuna ajuta ochii in timpul vederii nocturne.
59. Centarium Minus – tinctura obtinuta din aceasta planta vindeca afectiunile oculare.
60. Ananasul relaxeaza ochii obositi din cauza calculatorului, datorita enzimele continute.
61. Rozmarinul purifica ochii si protejeaza vasele de sange oculare.

Alimente sanatoase pentru piele/par
62. Pepenele contine foarte putine calorii si este excelent pentru mentinerea fermitatii pielii.
63. Iaurtul degresat – bacteriile continute de acesta imbunatatesc aspectul pielii; in plus, are o concentratie ridicata de vitamina A.
64. Graul contine acizi grasi, calciu si dioxid de siliciu care sunt extraordinar de sanatoase pentru par, piele si unghii.
65. Orzul infrumuseteaza si revitalizeaza datorita substantelor bioactive.
66. Cimbrul reda stralucirea pielii si curata organismul.
67. Hreanul regenereaza parul, pielea si unghiile.
68. Mustarul regleaza fluxul sanguin la nivelul pielii.

Alimente sanatoase pentru oase
69. Migdalele contin magneziu si ajuta oasele sa ramana sanatoase.
70. Spanacul, datorita fierului si calciului pe care le contine, face oasele mai rezistente si ajuta la functionarea muschilor.
71. Meiul intareste dintii, oasele si stimuleaza cresterea copiilor.
72. Secara este benefica pentru dinti, oase si muschi fiind o sursa ideala de oligoelemente precum vitaminele B, potasiu, magneziu, mangan, fier si zinc.
73. Branza intareste oasele fiind o sursa buna de calciu.


Alimente sanatoase pentru stomac/intestin
74. Tinctura de fenicul protejeaza mucoasele intestinale.
75. Pastarnacul stimuleaza digestia.
76. Mango apara mucoasa intestinala datorita vitaminei A si a antioxidantilor.
77. Arpacasul aduce in organism necesarul de fibre, fosfor si magneziu pentru o digestie sanatoasa.
78. Mararul amelioreaza indigestia.
79. Soia are proprietati anticancerigene.
80. Nucile contin o forma purificata de Omega 3 si de aceea ajuta la reducerea riscului de cancer al intestinelor.

Alimente sanatoase pentru ficat
81. Anghinarea contine proteine regenerative, iar acidul folic si antioxidantii previn bolile hepatice.
82. Sucul de ridiche stimuleaza secretia bilei.
83. Conopida contribuie la imbunatatirea activitatii ficatului.
84. Drojdia de bere este o importanta sursa de vitamina B si detoxifica ficatul.
85. Nasturelul (Nasturtium Officinale) este folosit pentru producerea mustarului si a uleiurilor ce sunt benefice pentru metabolismul bilei si al ficatului.
86. Papadia ajuta la buna functionare a ficatului si reduce colesterolul.
87. Laptele apara ficatul de afectiuni frecvente
88. Menta – uleiurile esentiale de menta stimuleaza secretia biliara si calmeaza crampele.
89. Carnea de iepure degreseaza ficatul.
90. Carnea de vita sau manzat contine fier, proteine si vitamina B.

Alimente sanatoase pentru rinichi
91. Sfecla rosie stimuleaza arderile celulare.
92. Visinele contin potasiu, substanta pe care rinichii “lupta” sa o elimine din sange atunci cand este in exces.
93. Castravetele contine multa apa si deci stimuleaza activitatea rinichilor.
94. Telina protejeaza rinichii de virusuri.
95. Varza rosie – proteinele si aminoacizii pe care aceasta ii contine actioneaza ca un filtru pentru rinichi
96. Gulia – vitamina C din ea protejeaza celulele renale, iar fierul si fosforul energizeaza.
97. Ridichea neagra este un antibiotic natural.
98. Varza murata detoxifica organismul.
99. Hrisca este folosita ca produs dietetic in cazul bolilor de rinichi si in diabet.
100. Patrunjelul detine combinatia ideala de minerale pentru a curata rinichii.

CITESTE MAI MULT PE SURSA: Sfatulparintilor.ro